Panik!!

Efter hårt slit med att äntligen få bli frisk, har jag nu fått mitt straff. Viktuppgång!!
Vägde mig imorse på vågen, väger nu 58,5 kg!!!
För er som aldrig har varit i min sits, gått i mina skor osv kommer nu att tycka att jag är knäpp, kanske rentav en idiot, men jag är fet fet fet!!! Fet som en jävla kossa.
Jag vägde som minst 55kg, det var i vintras, alltså över ett halvår sedan, så egentligen borde jag vara nöjd med "bara" 3,5kg viktuppgång, men icke. Det är katastrofalt mycket, jag vägrar acceptera det!
Ett tag vart jag lycklig, jag trodde att ok, nu ska jag bannemej bli frisk från det här helvetet. Jag ville vänja mig vid att väga så här mycket. De flesta av mina kläder kan jag inte använda längre, jag har fått köpa en helt ny garderob, men ok, jag ville verkligen försöka acceptera det. Vad fasen, 58-59 kg är en ganska vanlig vikt, de flesta människor tycker inte att det är för mycket.
Men det höll vad, 3 dagar? JAg ljuger när jag inbillar mig själv att det är ok, det är fan inte ok.
Jag tränar varje dag i veckan, springer flera mil, promenerar flera timmar i raskt tempo och äter knappt ingenting. Varför händer det ingenting?? Varför vill inte min kropp tappa dessa äckliga kilon, den feta massan som har lagts till på min kropp! Äckligt!
Ingen förstår mig..
Alla mina vänner och min familj försöker "peppa" mig genom att säga "Vännen, du är verkligen inte tjock" eller "Du har inte alls gått upp i vikt" Åt helvete med dom! Dom ljuger..jag hatar dessa lägner..

Jag är äcklig, ful, värdelös, dum, tjock, fet och misslyckad! That´s it!

Kommentarer
Postat av: Niclas B

Knäpp och knäpp men jäkligt okunnig om din kropp och om kost! Varför du inte går ned i vikt eller menar du förresten i kroppsfettprocent? Genom att knappt äta något då du aktiverar dig så bromsar du ju förbränningen då kroppen försöker spara på fettet eftersom det blir chocklågt med energi. Och stirrar du dig blind på vågen hela tiden så kommer du heller inte få igång förbränningen eftersom man oftast går upp något eller några kilon då man börjar äta för att få igång systemet igen. För att ytterligare spetsa till det så kan man ganska enkelt lura vågen att gå ned typ 2-2,5 kg på några dagar genom att bara äta kolhydratfattig mat eftersom kolhydraterna binder rätt mycket vatten. Observera att det sista inte var något tips på något sätt utan mera ett påpekande att inte stirra dig blind på vågen.

Bara för att vårt samhälle har ändrats superfort så betyder det inte att våra kroppar har gjort det. Äter man alldeles för lite så ställer kroppen in sig på svält och behåller fettet tills det är helt akut. Vill du bränna fett så måste du äta lite mera.

2008-10-01 @ 14:38:57
URL: http://niclas-b.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Hejsan, jag håller på med en artikel i skolan och skulle behöva ett flertal personer som lever som pro-ana, eller pro-mia att ställa 5-6 frågor till, jag skulle uppskatta om du ville ställa upp, adda gärna pussgurkan[email protected]

2008-10-01 @ 18:02:40
URL: http://stendahl.blogg.se/
Postat av: josefin

tack men nu är artikeln redan skriven, tack iaf!

2008-10-02 @ 01:40:21
URL: http://stendahl.blogg.se/
Postat av: Niclas B

2008-10-02 @ 16:25:17
URL: http://niclas-b.bloggagratis.se/
Postat av: Niclas B

Hm, värst smart verkar jag inte vara då jag postade iväg ett tomt inlägg! ;-)



Du verkar svara bra på dina frågor själv och jag är glad om jag kunnat eller kan vara till någon hjälp. Du har fått svar på dina frågor. Hoppas du har nytta av dem!



Känner man ingen glädje så är det något fel.



Lycka till!

2008-10-02 @ 16:27:20
URL: http://niclas-b.bloggagratis.se/
Postat av: moi

Svar: okej... nu är det så att jag inte har en aning om vad du pratar om, haha, förlåt! jag är lite vimsig av mig, men berätta gärna :)

Kramar :)!

2008-10-08 @ 19:13:52
URL: http://raspberrysmile.blogg.se/
Postat av: 1234

Jag är så hemskt ledsen över din sits , jag lever i den samma, har aldrig läst om folk med liknande sjukdom som jag innan , Din är den första jag läser , och jag känner igen mig så väl i dina tankar och handlingar. nu när jag väl har läst lite ur din blogg och insett lite mer att det facktist finns andra med sama sjuka tankar som jag så kan jag inte för stunden sluta gråta , tack!

2009-01-27 @ 21:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0